Ga naar de inhoud

André van der Veen per 1 januari benoemd tot Commercieel Directeur van HEGO

    André van der Veen is per 1 januari 2016 benoemd tot Commercieel Directeur bij HEGO. Voor zijn aanstelling tot Commercieel Directeur was André sinds 2011 Commercieel Manager bij HEGO. 

    Aanleiding genoeg om kort met hem te praten over zijn nieuwe functie en zijn toekomstvisie. 

    Wat was je eerste reactie toen je hoorde dat je Commercieel Directeur zou gaan worden?
    “Erg leuk! Het is toch een enorme blijk van waardering en vertrouwen van de aandeelhouders en van mijn collega directeur Jan Dekker.”

    Hoe ben je jouw loopbaan bij HEGO ooit begonnen?
    “Na mijn carrière in 1997 te zijn begonnen met de handel in commodity’s en opties bij een Zwitsers bedrijf heb ik bij diverse internationale bedrijven mogen werken waarbij handel en sales centraal stonden. In 2011 was ik toe aan een nieuwe uitdaging en is Hego op mijn pad gekomen. Ik ben hier in december 2011 begonnen in de functie van Commercieel Manager.”

    Wat wordt jouw grootste uitdaging in je nieuwe functie?
    “Qua werkzaamheden zal er niet direct iets drastisch gaan veranderen. Ik was als Commercieel Manager ook al eindverantwoordelijk voor de commerciële afdeling. De uitdaging blijft voor mij ook hetzelfde. Namelijk, met een zo gemotiveerd mogelijke groep Hego nog verder uitbouwen naar één van de belangrijkste spelers in de wereld van RVS en aluminium.”

    Wat is jouw visie voor HEGO op de lange termijn?
    “Ik zou graag zien dat Hego bekend komt te staan als dé (internationale) partner voor RVS en Aluminium. Door nog meer te investeren in ons in-house service center en daarnaast nieuwe producten toe te voegen aan ons gamma (product differentiatie) wil ik de klant nog meer mogelijkheden bieden om zijn materiaal bij Hego te halen.”

    Wat maakt HEGO voor jou uniek?
    “Hego is een betrekkelijk kleine en platte organisatie met korte lijnen. Iedereen is even belangrijk en zo wordt er ook naar de mensen gekeken en met hen gecommuniceerd. Zonder de commerciële afdeling is er geen verkoop, zonder de mannen van het magazijn en logistiek kantoor gaat er geen kilo de deur uit. En zonder de financiële afdeling wordt er niet gefactureerd en komt er dus geen euro binnen.….. Iedereen is belangrijk voor de organisatie en dat willen we ook zo blijven uitstralen. Dat ik nu de titel van Directeur mag dragen verandert mij als mens ook niet. Dat vrijdagmiddag biertje met de collega’s smaakt nog steeds hetzelfde als toen ik Commercieel Manager was.”